(UPDATE) Herschikking maatregelen jeugdwerk

Beste leden en ouders

Vandaag hebben de ministers van jeugd, onderwijs en sport een reeks maatregelen voorgesteld die een grote impact hebben op de organisatie van de scouts en die mogelijks dit weekend al kunnen ingaan. We bekijken momenteel met de leiding hoe we de vergaderingen praktisch kunnen organiseren.

De grote lijnen zijn dat we de takken moeten opdelen in bubbels van 10 kinderen + leiding en dat de leden helaas één hobby per week zullen moeten kiezen. Het goede nieuws is dat ook de jonggidsen en – verkenners, givers en jin terug de kans krijgen naar de scouts te komen!

Om onze organisatie voor te bereiden, willen we via dit formulier polsen hoeveel leden na het in werking treden van de nieuwe maatregelen nog naar de scoutsvergaderingen willen komen. We begrijpen dat dit een erg moeilijke keuze kan zijn en begrijpen volledig als de voorkeur even naar een andere hobby gaat. Vul dit formulier dus gerust zonder schuldgevoel in!
Omdat we mogelijks een maximum aantal moeten zetten op het aantal leden per tak, vragen we ook om aan te duiden of je naast de scouts nog andere mogelijke hobby’s hebt. Zo kunnen we eventueel rekening houden met kinderen die geen andere hobby’s hebben en aan iedereen een kans op één of andere vorm van die onmisbare wekelijkse ontspanning bieden.
Indien je nog twijfelt tussen verschillende hobby’s, vragen we om aan te duiden dat je wel naar de scouts wil komen, zodat we met het grootst mogelijk aantal leden rekening kunnen houden.

Dit formulier is geen inschrijving voor de komende vergaderingen, maar dient louter om een inschatting te kunnen maken voor de organisatie van de vergaderingen.

Indien morgen op het overlegcomité beslist wordt om de regels dit weekend al te laten ingaan, proberen we jullie tegen vrijdag iets te laten weten over de organisatie. Als de regels pas volgend weekend ingaan, dan laten we tegen het einde van dit weekend meer weten.

Alvast heel erg bedankt voor jullie begrip!

Een stevige linker
De leiding